Flytande kurdiska

Det är ganska imponerande hur mycket kroppsspråket betyder. Idag och igår har jag kommunicerat med en patient endast genom kroppsspråk. Personen i fråga pratar nämligen ENDAST kurdiska...Vi snackar alltså BARA kurdiska...Inte några ord svenska och några engelska...NAADAAAA! :P Nada, föresten..Är ett av de få orden hon säger man kan förstå.
Nada, aj aj aj och Allah :P Haha...That´s it :P
Aja, vilket som, pussar hon mig på handen med jämna mellanrum..Såå..Jag tror jag har lyckats charma in mig där också! ;)
Jag har schema hela september och får eventuellt fortsätta mer sedan. Chefen sa det idag, att OM jag ska fortsätta mer, får jag börja med riktigt 3:3 schema...Som alla andra! :D Jobba 3 dagar, ledig 3 dagar och buffra någon/ett par dag/dagar i månaden. Naaajs :)

Happ...Vad händer annars då?..Mjaa..Jag bor hos familjen nu i veckan eftersom syskonen blir ensamma hemma annars. Föräldrarna våra behagade ju åka iväg till Grekland, Kefalonia, för att fira 20 år som gifta. Så..Here I am...Barnvakt :P Men vi har det då rent så bra. De är ju stora och duktiga nu för tiden, så jag finns mest som sällskap, moraliskt stöd och inte minst som köksarbetare :P Men jooo, ni ska veta att jag kör med dem också! Mhm, mhm. Fast i och för sig...De har hjälpt till utan att klaga. Ååh, jag är så stolt :]

Nu ska jag snart en sväng till lägenheten i alla fall. Hade tänkt renbädda så jag kan tvätta sängkläderna här hemma. Orkar inte boka tvättid för att tvätta en uppsättning sängkläder, har ju tvättat mina kläder här nu. Förutom det har jag väl lite disk tror jag som står kvar, plus att jag gärna är själv en liten stund. Ska lyssna på lite musik, sjunga och sånt där som jag pysslat med i alla år :P

Blir att träffa Älsk ikväll också..Mysigt värre :]



Happ...Nä men nu tror jag att jag gjort mitt för den här gången.
Till de som eventuellt läst ända hit - tackar jag för mig! :)
// Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0