Anotherweekistoit´send





Jobb i all ära...
Men NÅGOT vad fruktansvärt skönt det känns
att vara ledig tre hela dagar!


Ännu en dag på jobbet har flytit förbi. Jobbandet på ortopeden är en del av mitt liv som jag trivs något alldeles oerhört bra med. Jag är så glad att jag faktiskt hade rätt! ...Angående jobbandet tänkte jag.
I så många år har jag "predikat" för folk om hur bra allt skulle komma att bli, bara jag fick börja jobba. Varpå många då sagt att jag ska vara glad över att gå skola...- "Det är så mycket mer frihet", menade de.
Ja, visst kan jag hålla med om att det inte går att sitta och slappa hela dagarna, som man många gånger kunde på skolan...Men med tanke på att min inkomst ökat med lite drygt 1200% från att jag slutade skolan och har börjat jobba såå..Mjaa.....Jag kan nog faktiskt tänka mig att hugga i lite då :P


Nu sitter jag vid syrrans dator...Jag har nyss ätit min egenhändigt gjorda chili con carne tillsammans med min lillebror och smuttar nu på en kopp med oerhört gott kaffe. Jobbade 06.45 - 15.45 idag och är nu ledig fram till tisdag 14.00......Hahaa..Up my ass heller att jag hade sånt då det var skola! :P Att dessutom slippa bry sig det minsta om jobbet under de här dagarna gör det ju inte sämre heller...Chefen står inte i dörren då jag stämplar ut med ett kompendie som ska läsas inom en viss tidsram. Nä, jag är helt ledig och kan disponera min lediga tid hur jag vill! :)

Ikväll ska jag mest ta det lugnt faktiskt...Bortsett från mina sedvanliga motionsrundor antar jag. Blir en del sådana nu för tiden! Och mjaa...Resultat ger det ju.......Skulle jag vilja påstå.....Både på vågen och kläderna :]
Imorgonkväll blir det bio med älsklings-Lukas och sedan ska vi fika...såååå MYSIGT! :D  Vi ska se Arn. Vi var och såg första filmen i vintras, när den nu gick på bio...Så, nu är det dags för uppföljaren! :)
Idag är det föresten vår 10 månaders dag! Mhm mhm, värt att nämnas i alla fall :)

Happ..Nu spiller jag kaffe över hela möblemanget här känner jag..Meeen...jag är ganska glad att det inte kom på mig faktiskt..Mina fina jeans :} Höhö, nämen..Det gick nog bra.. :P Annars brukar jag vara ganska bra på att spilla över dator med omnejd.....Kan det vara därför ens mor säger åt en att inte äta eller dricka vid datorn???..Hmn...Dessa mödrar alltså....Rackarns fruntimmer till att ha rätt alltså! :o
Nu bor jag ju då ensam, så jag får påminna mig själv....Men, i några år till ska jag nog sitta spillandes framför datorn...
Tills den dagen då jag själv ska säga åt mina barn.
- Drick inte framför datorn, du kan spilla!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0